Форми навчання в закладі освіти


У МОН пояснили школам, як організовувати різні форми навчання.




Денна форма навчання

Закон України "Про освіту"  


Вечірня форма навчання

НАКАЗ від 10.06.2014 № 691/897/5 "Про затвердження Порядку організації навчання у загальноосвітніх навчальних закладах при виправних колоніях та слідчих ізоляторах, що належать до сфери управління Державної пенітенціарної служби України". 2014

Екстернатна форма навчання

Умови для зарахування дитини на екстернатну форму навчання

1. Письмова заява (для неповнолітніх-заява батьків або осіб, що їх замінюють) щодо річного оцінювання за курс того чи іншого класу або атестації за освітній рівень відповідно початкової, базової чи повної загальної середньої освіти

2. Копія документу, що засвідчує особу (паспорт або свідоцтво про народження)

3. Копія документу про рівень освіти (табель навчальних досягнень, свідоцтво про базову загальну середню освіту). Якщо документ отриманий в іншій країні та відсутня Угода про взаємне визнання документів про загальну середню освіту між нашими країнами, необхідно проставити на документі апостиль (звертатися до Міністерства освіти і науки України). У разі відсутності документа про наявний рівень освіти навчальний заклад, де буде організовано екстернат, самостійно визначить освітній рівень екстерна

4. Копія документу, що підтверджує законність перебування в Україні (для іноземців)

5. Погодження служби у справах дітей у разі перебування дитини або сім´ї на обліку (відповідно до рішення координаційної ради)

6. Копія документу, що засвідчує зміну прізвища або імені (за потребою)

7. У разі проходження екстерном річного оцінювання з окремих предметів в іншому навчальному закладі - довідку, що це підтверджу з оцінками, завірену підписом керівника та печаткою відповідного навчального закладу, у якому навчається або навчався екстерн.

Нормативне забезпечення:

 

Індивідуальна форма навчання

1. Ознайомитися з Положенням про організацію індивідуального навчання та іншими нормативними документами.

2. Отримати довідку за формою первинної облікової документації N 080-10"Довідка про потребу дитини (дитини-інваліда) у домашньому догляді",

3. Отримати висновок обласної психолого-медико-педагогічної комісії

Висновок ПМПК є обов'язковою умовою для зарахування на індивідуальну форму учнів, навчання яких потребує визначення особливих освітніх потреб, методів навчання та інших додаткових заходів навчально- виховного процесу.

4. Надати директору школи за місцем проживання дитини заяву про зарахування на індивідуальну форму навчання + довідку + висновок ПМПК (для учнів з особливими освітніми потребами) + документ про наявний рівень освіти (табель навчальних досягнень, свідоцтво про базову загальну середню освіту).

Організація індивідуального навчання

Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.01.2016 №8 "Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах"

Лист МОН України від 28.03.2016 № 1/9-154 "Щодо надання роз'яснення"

 STEM-освіта

STEM-освіта (джерело) – це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.

STEM (S - science, T - technology – Е-engineering – М-mathematics). Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничонауковий компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін.

Наприклад, за кордоном музикантів навчають не тільки музикувати, але і використовувати комп'ютерні програми для створення музичних творів.

Чому STEM-освіта так актуальна? Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д. У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Особливо будуть затребувані фахівці біо- та нано-технологій.

Постає питання - як підготувати таких фахівців? Навчання - це не просто передача знань від учителя до учнів, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності.

У STEM-освіті активно розвивається креативний напрямок, що включає творчі та художні дисципліни (промисловий дизайн, архітектура та індустріальна естетика і т.д.). Тому що майбутнє, засноване виключно на науці, навряд чи когось порадує. Але майбутнє, яке втілює синтез науки і мистецтва, хвилює нас вже зараз. Саме тому вже сьогодні потрібно думати, як виховати кращих представників майбутнього.

На думку американських вчених спроба активізувати освіту тільки в напрямку науки без паралельного розвитку Arts-дисциплін може призвести до того, що молоде покоління позбудеться навичок креативності.
У штаті Массачусетс, наприклад, прийнято законодавство, яке зобов'язує проводити рейтинг шкіл не тільки за рівнем виконання учнями стандартних тестів, але також і по тому, наскільки навчальний план кожної школи сприяє посиленню креативності учнів. Так званий «індекс креативності».
Освіта в галузі STEM є основою підготовки співробітників в області високих технологій. Тому багато країн, такі як Австралія, Китай, Великобританія, Ізраїль, Корея, Сінгапур, США проводять державні програми в галузі STEM-освіти.

Значних економічних успіхів добився Сінгапур. Сінгапурська система освіти незмінно перспективна. Прийняттям двомовності з англійською мовою (в доповнення до рідної мови), зосередженістю на науці, технології, інженерії та математиці (STEM) - Сінгапур передбачив багато з ключових стратегій в галузі освіти, прийнятих сучасними політиками. Ще в 2002 році була запущена ініціатива «Перетворення Сінгапуру», націлена на перетворення цього міста-держави на світовий центр креативності, інновацій та дизайну. Уряд Сінгапуру реформує систему освіти так, щоб стимулювати креативні якості молоді. Один із шляхів цього - впровадження молодих, по-новому мислячих талановитих людей в різні державні структури, відповідальні за економічну політику.

Впровадження STEM-освіти змінить економіку нашої країни, зробить її більш інноваційною та конкурентоспроможною. Адже за деякими даними залучення тільки 1% населення до STEM- професій підвищує ВВП країни на $50 млрд. А потреби у STEM-фахівцях зростають у 2 рази швидше, ніж в інших професіях, тому що STEM розвиває здібності до дослідницької, аналітичної роботи, експериментування та критичного мислення.

Немає коментарів:

Дописати коментар